Research Line

Mujer y tecnologĆ­a

The DIGCOMP report (Ferrari, 2013), the ā€œNational Institute of Educational Technology and Teacher Trainingā€ (INTEF, 2017) or the European Commission (2006), consider digital competence as one of the transversal competences that every person must acquire in order to function properly in the Knowledge Society. This is mainly due to the importance that ICTs have gained in society and in educational institutions, as well as the social exclusion that occurs when people do not have access to information (Cabero and Barroso, 2018).

One of our challenges is to research the skills that a teacher has to acquire to learn and teach with Technology (Silva, Miranda, Gisbert, Morales & Onetto, 2016) and the new teaching roles.

Ɓmbitos de estudio

Image by Nathan Dumlao

Mujer y tecnologĆ­a

Responsable. Arantzazu López de la Serna

Las intervenciones existentes en materia género no bastarÔn para conseguir un Planeta 50-50 para 2030 (ONU,2019). Desde las primeras etapas educativas se debe trabajar incrementar el volumen de mujeres en el sector tecnológico y su visibilización en igualdad de condiciones. La tecnología es un recurso mÔs, donde la mujer se debe sentir en igualdad de condiciones aprovechando sus beneficios para la mejora.

​

Image by Nathan Dumlao

Prevención y tecnología

Responsable. Arantzazu López de la Serna

Es importante aprender a disfrutar de una manera responsable y saludable del uso de la tecnologĆ­a. La tecnologĆ­a tiene un gran potencial educativo y comunicativo, parte de nuestra identidad en la actualidad es digital por lo que debemos aprender a gestionarla.