Research Line
Mujer y tecnologĆa
The DIGCOMP report (Ferrari, 2013), the āNational Institute of Educational Technology and Teacher Trainingā (INTEF, 2017) or the European Commission (2006), consider digital competence as one of the transversal competences that every person must acquire in order to function properly in the Knowledge Society. This is mainly due to the importance that ICTs have gained in society and in educational institutions, as well as the social exclusion that occurs when people do not have access to information (Cabero and Barroso, 2018).
One of our challenges is to research the skills that a teacher has to acquire to learn and teach with Technology (Silva, Miranda, Gisbert, Morales & Onetto, 2016) and the new teaching roles.
Ćmbitos de estudio
Mujer y tecnologĆa
Responsable. Arantzazu López de la Serna
Las intervenciones existentes en materia gĆ©nero no bastarĆ”n para conseguir un Planeta 50-50 para 2030 (ONU,2019). Desde las primeras etapas educativas se debe trabajar incrementar el volumen de mujeres en el sector tecnológico y su visibilización en igualdad de condiciones. La tecnologĆa es un recurso mĆ”s, donde la mujer se debe sentir en igualdad de condiciones aprovechando sus beneficios para la mejora.
ā
Prevención y tecnologĆa
Responsable. Arantzazu López de la Serna
Es importante aprender a disfrutar de una manera responsable y saludable del uso de la tecnologĆa. La tecnologĆa tiene un gran potencial educativo y comunicativo, parte de nuestra identidad en la actualidad es digital por lo que debemos aprender a gestionarla.